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  1. 駒沢女子大学
  2. 駒沢女子大学 研究紀要
  3. 26

創造的消費者との共創による旅行商品開発に関する研究 H.I.S.「タビジョ」を事例に

https://doi.org/10.18998/00001350
https://doi.org/10.18998/00001350
676551fd-2158-42e5-a216-c3c3234d94de
名前 / ファイル ライセンス アクション
鮫島 卓.pdf 本文PDF (1.7 MB)
Copyright(c)2020 by KOMAZAWA WOMEN'S UNIVERSITY
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-03
タイトル
タイトル 創造的消費者との共創による旅行商品開発に関する研究 H.I.S.「タビジョ」を事例に
タイトル
タイトル A study on a method of travel product development with co-creation by creative consumers: Case study of H.I.S. ‘Tabijyo’
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ユーザーイノベーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 創造的消費者
キーワード
主題Scheme Other
主題 パッケージツアー
キーワード
主題Scheme Other
主題 タビジョ
キーワード
主題Scheme Other
主題 HIS
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18998/00001350
ID登録タイプ JaLC
著者 鮫島, 卓

× 鮫島, 卓

鮫島, 卓

ja-Kana サメシマ, タク

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SAMESHIMA, Taku

× SAMESHIMA, Taku

en SAMESHIMA, Taku

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Creation or development by consumer is eliminated from definition of consumer behavior and never been focused by consumer behavior and marketing scholars. However, creation by consumers who express by themselves is getting significant in marketplace because of growth of the internet. The object of this study proposes a new method of travel product development which include co-creation by enterprises and creative consumers, through the case study of H.I.S.‘Tabijyo’. The research clarifies that ‘Tabijyo’ is user-innovation in unit of community formed by creative consumers, who provide their ideas and pictures without compensation to
contribute to development of the community and travel products. This study also showed that there have success factors that the community is formed by not one-sided communication between consumers and enterprises but interaction between consumers.
書誌情報 号 26, p. 89-102, 発行日 2019-12-25
出版者
出版者 駒沢女子(短期)大学 学長 光田督良
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1340-8631
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Ver.1 2023-06-20 15:25:45.655180
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