WEKO3
アイテム
英語の発音指導向上を目的としたエラー分析 -英語コミュニケーションⅡの受講生を対象に-
https://doi.org/10.18998/00001303
https://doi.org/10.18998/00001303d13d5052-ec0e-4cf5-bb69-1e71e7bb6622
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
copyright(c)2019 by KOMAZAWA WOMEN'S JUNIOR COLLEGE
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-07 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 英語の発音指導向上を目的としたエラー分析 -英語コミュニケーションⅡの受講生を対象に- | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of the Error Analysis on English Pronunciation for Japanese Junior College Students in English Communication Ⅱ Classes | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | pronunciation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | error analysis | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | teaching method | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18998/00001303 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
金澤, 延美
× 金澤, 延美
× KANAZAWA, Nobumi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The aim of this paper is to examine common errors on pronunciation in English reading and speaking among the Japanese students in the author’s course, English Communication II, and to discover teaching practices for improving the teaching of English pronunciation to the Japanese students in the class as well as improving the students’ pronunciation. The results indicated that ①Japanese language itself has given the participants major issues with phonological errors, ②English consonants seem to present greater difficulties for Japanese students than vowel sounds, ③The participants in the low proficiency group have more phonological problems than the ones in the high proficiency group, ④The influence of the syllable-timed language seems to cause the problems in lack of smoothness in their reading. |
|||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 en : THE FACULTY JOURNAL OF KOMAZAWA WOMEN'S JUNIOR COLLEGE 号 52, p. 1-9, 発行日 2019-03-06 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 駒沢女子短期大学 学長 光田 督良 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0288-4844 |