ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 駒沢女子大学
  2. 駒沢女子大学 研究紀要
  3. 26

自律した学習者の育成を目指すEnglish Workshop の取り組みと学習方略についての一考察

https://doi.org/10.18998/00001347
https://doi.org/10.18998/00001347
6cd48b22-c44b-4d25-b0b3-b2e621cca678
名前 / ファイル ライセンス アクション
橘田布佐子・ジョン・モリス・タロン・プラザ.pdf 本文PDF (308.2 kB)
Copyright(c)2020 by KOMAZAWA WOMEN'S UNIVERSITY
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-03
タイトル
タイトル 自律した学習者の育成を目指すEnglish Workshop の取り組みと学習方略についての一考察
タイトル
タイトル Fostering Autonomous Learners: A Survey of Learning Strategies used in the English Workshop
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習者オートノミー
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己調整学習
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18998/00001347
ID登録タイプ JaLC
著者 橘田, 布佐子

× 橘田, 布佐子

橘田, 布佐子

ja-Kana キッタ, フサコ

Search repository
プラザ, タロン

× プラザ, タロン

プラザ, タロン

ja-Kana プラザ, タロン

Search repository
モリス, ジョン

× モリス, ジョン

モリス, ジョン

ja-Kana モリス, ジョン

Search repository
KITTA, Fusako

× KITTA, Fusako

en KITTA, Fusako

Search repository
PLAZA, Taron

× PLAZA, Taron

en PLAZA, Taron

Search repository
MORRIS, Jon

× MORRIS, Jon

en MORRIS, Jon

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports on the current approaches to the fostering of autonomous learning taken in the English Workshop class at Komazawa Women’s University. Firstly an explanation of the theoretical and methodological principles central to the development of this class, such as self-determination and motivation theory, is provided. This is followed by a review of previous research on the class, highlighting the areas in which it has been subject to reflective teaching methodology and ongoing improvement. The paper then surveys the teaching and learning practices central to the class in its current instantiation, as implemented in the 2019 academic year. Based on an analysis of data obtained through a 30-item questionnaire on students’ individual study methods and self-study environments, the paper concludes with reflections and suggestions for ways in which autonomous learning practice may be better fostered and improved via the English Workshop.
書誌情報 号 26, p. 49-62, 発行日 2019-12-25
出版者
出版者 駒沢女子(短期)大学 学長 光田督良
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1340-8631
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:25:50.870817
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3