WEKO3
アイテム
保育所年間食育計画への絵本の活用記載状況に関する検討
https://doi.org/10.18998/00001428
https://doi.org/10.18998/000014283d122f07-8e51-4321-81c4-92c6e5a07739
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
Copyright(c)2022by KOMAZAWA WOMEN'S UNIVERSITY
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2022-03-10 | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | 保育所年間食育計画への絵本の活用記載状況に関する検討 | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | A study of picture book use in nursery school dietary education plans | |||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 言語 | ||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 年間食育計画 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 絵本 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 食育 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 保育所 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | Dietary education plan | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | Picture book | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | Dietary education | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | Nursery school | |||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||
| ID登録 | 10.18998/00001428 | |||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
| 著者 |
大坂, 裕子
× 大坂, 裕子
× OSAKA, Yuko
|
|||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
| 内容記述 | I conducted a questionnaire survey on dietary education among nursery schools and asked them to voluntary submit their dietary education plan. One-hundred-seventy-seven Tokyo nursery schools participated in this study. The effective recovery rate was 27.3%. The results showed that the majority of nursery schools use a picture book presentation combined with reading aloud as an instructional method (86.0%). Furthermore, 44 out of 177 nursery schools reported using picture books and picture-story shows in nursery schools’ dietary education plans. And nine nursery schools provided the titles of picture books and picture-story shows. A variety of purposes were recorded for the use of picture books and picture-story shows in their dietary education plans. |
|||||||||||
| 書誌情報 | 号 4, p. 27-33, 発行日 2022-03-10 | |||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||
| 出版者 | 駒沢女子大学 学長 安藤嘉則 | |||||||||||
| ISSN | ||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
| 収録物識別子 | 2434-7574 | |||||||||||