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  1. 駒沢女子大学
  1. 駒沢女子大学
  2. 駒沢女子大学 研究紀要
  3. 31

地理的表示産品と観光の相互作用によるプレイス・ブランディングの 適応可能性 ―イタリアのキアンティ・クラシコを事例に-

https://doi.org/10.18998/0002000220
https://doi.org/10.18998/0002000220
9fa19a56-020e-4e9d-a597-99c1c1b73df1
名前 / ファイル ライセンス アクション
本文PDF.pdf 本文PDF.pdf (6.6 MB)
Copyright(c)2024 by KOMAZAWA WOMEN`S UNIVERSITY
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-27
タイトル
タイトル 地理的表示産品と観光の相互作用によるプレイス・ブランディングの 適応可能性 ―イタリアのキアンティ・クラシコを事例に-
言語 ja
タイトル
タイトル Adaptability of Place Branding through the Interaction between Geographical Indications and Tourism: A Case Study of Chianti Classico in Italy
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題URI application/pdf
主題 プレイス・ブランディング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題URI application/pdf
主題 地理的表示産品(GI)
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題URI application/pdf
主題 財とサービスのバスケット
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題URI application/pdf
主題 キ アンティ・クラシコ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題URI application/pdf
主題 place branding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題URI application/pdf
主題 geographical indication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題URI application/pdf
主題 basket model of goods and services
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題URI application/pdf
主題 Chianti Classico wine
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18998/0002000220
ID登録タイプ JaLC
著者 鮫島 卓

× 鮫島 卓

ja 鮫島 卓

ja-Kana サメシマ タク

en Taku SAMESHIMA

Search repository
著者(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 1
姓名 Taku SAMESHIMA
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research aims to reconstruct place branding theory by critically examining Campelo’s approach to place branding, which critiques the regional branding discourse that relies on local products. The research focuses on the Chianti region in Tuscany, Italy, integrating previous studies on the interaction between geographical indication products and tourism with field research. It was revealed that regional branding through Chianti Classico wine goes beyond mere geographical indication product branding as a marketing strategy. Instead, it serves as a promotion strategy that leverages the synergy between geographical indications and tourism, referred to as the “basket model of goods and services.” Additionally, the branding of Chianti Classico wine creates added value by utilizing the “beautiful rural landscape” as an external economy, with the wine consortium acting as a driving force to enhance the brand of “the region itself.” From this case study, place branding is redefined as “the continuous construction of the uniqueness of ’the region itself’ by integrating the commons, which can subjectively articulate meaningful spaces, with the underlying natural environment and cultural practices, and creating unique rents for local products and tourism goods by utilizing the external economic effects of the commons.”
言語 en
書誌情報
巻 31, p. 135-147, 発行日 2025-03-10
出版者
出版者 駒沢女子大学 学長 臼井 実稲子
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1340-8631
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Ver.1 2025-03-27 02:09:45.548426
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